Kimondható, hogy a hobbisportolók edzése már egy külön terület a szakmán belül. A hobbifutók száma rohamosan megnőtt, az igény az irányított szakmai vezetésre is ezzel párhuzamosan. Az interneten talált útmutások sokszor ellentmondásosak, nehéz kiigazodni és az információtömeg össze is zavarja az embert. A szakma klasszikus mesteredzőire, a klasszikus edzésirányelvekre továbbra is szükség van az utánpótlás és az élsportolók számára.

Az edzésalapok megtartása mellett viszont egészen más élettani, társadalmi körülményeket kell figyelembe venni, amikor egy hobbisportolót készítünk fel ugyanazokra a távokra, amin egy elit versenyző elindul. Hiszen ez a futás szépsége! Együtt versenyezhetünk a nagyokkal! De ez nem jelenti, hogy úgy és annyit edzhetünk, mint a nagyok! Sok kezdő futó esik abba a hibába, hogy túl sokat, túl hamar, túl intenzíven vagy strukturálatlanul edz megfelelő regeneráció nélkül. Egy éven belül félmaratonra, vagy akár maratonra vágyunk!

Muszáj tudomásul venni, hogy a hobbisták és elitek közötti fiziológiai, társadalmi különbségek óriási mértékben befolyásolják az edzés összetételét, a fejlődés ütemét. Miért?

  • az átlag ember napi nyolc órát dolgozik
  • a sportot szabadidejében űzi a teste számára nem feltétlenül legideálisabb napszakban
  • nem tud délelőtt, délután aludni / pihenni
  • nem tud naponta kétszer edzeni
  • nem jár rendszeresen masszőrhöz, gyógytornászhoz
  • nem fejleszti a futótechnikát
  • nincs ideje más keresztedzésekre
  • nincs ideje a tökéletes összetételű tápanyagokból álló táplálékot a megfelelő időben bevinni
  • nem is mindig alszik eleget éjjel sem
  • nem feltétlenül adottak a gyerekkori rendszeres sport adta keringési alapok
  • sokszor változik a napirendje, így adott edzések kimaradnak, eltolódnak
  • nagy életkorbeli különbségeket kell figyelembe venni

Ezzel szemben:

  • szeretne kimozdulni a négy fal közül
  • szeretne fejlődni
  • szeretne valamiben jobb lenni az átlagosnál
  • szeretne versenyezni
  • szeretne egészségesebb lenni
  • szeretné a sportban szerzett motivációt az élet más területeire átültetni
  • szeretne a családjának és a környezetének példát mutatni

A sok nem mellett mégis ott van az IGEN! A napi sport egyéni sikerekkel az élet részévé válhat. Meg lehet csinálni: fokozatossággal, türelemmel, szenvedéllyel, bizalommal, kitartással. Ebben hiszünk, ebben segítünk.